سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیدن خواب دندان به چه معناست

دوشنبه 96/1/14 10:20 عصر| | نظر

تعبیر خواب دندان  به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتی اعتقاد داشتند که دندان های فک بالا مردان خانواده هستند و دندان های فک زیرین زنان.اما نسبت دادن نرینگی و مادینگی به دندان ها درست نیست چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند که دندان های بالا نر هستند و دندان های فک پائین ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامی است که افراد نزد ما دارند. این درست تر می تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانیم . به نظر من دندان های کرسی همسر و پدر و مادر هستند و دندان های جلو فرزندان . دندان های پیشین زینت چهره به حساب می آیند و فرزندان نیز زیب و زینت زندگی ما محسوب می گردند . اگر بیننده خواب ببیند که دندانش کف دست یا روی زمین افتاده – تعبیر خواب دندان افتاده – دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثیف و آلوده نشد و مفقود نگردیده باشد یکی از خویشانش بیمار می شود یا آسیبی به او وارد می آید ولی اگر در خاک آلوده و یا مفقود شده او می میرد . با توجه به این که آن دندان کدام است .

 

متن کامل تعبیر در لینک تعبیر خواب دندان

افتادن دندان در خواب به چه معناست؟
خیلی ها خواب بد افتادن دندان را به شکل های عجیب و مختلف می بینند، اما این خواب متداول واقعاً چه می خواهد به ما بگوید؟
افتادن دندان در خواب می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد که در این پست به آن ها خواهیم پرداخت به ادامه مطلب بروید .

 

از لحاظ روانشناسی

1? تحول
اگر در خواب ببینید دندانتان افتاده یا بلایی سرش آمده مطمئناً پس از بیدار شدن حس وحشتناکی خواهید داشت، و بدتر از همه این که خواب افتادن دندان یکی از متداول ترین خواب های تکرار شونده است.
این خواب ممکن است نمادی از وقوع یک دوره تحول و گذار در زندگی شما باشد. احساس وحشتناکی که به خاطر افتادن دندان در خواب به سراغتان می آید می تواند نشأت گرفته از اضطراب و تردیدی باشد که در زمان بروز تغییرات تجربه کرده اید.
پس شاید تعجبی نداشته باشد که معمولاً کودکانی که در مرحله گذار به بلوغ هستند، و زنانی که به تازگی وارد دوره ی یائسگی شده اند، بیشتر از دیگران خواب افتادن دندان می بینند.

2? احساس ناامنی و تزلزل
خواب افتادن دندان
افتادن دندان در خواب می تواند اشاره ای باشد به احساس ناامنی که در وجود خود دارید. شاید تصویری که از ظاهر خود دارید ذهنتان را مشغول کرده یا این که نگران طرز فکر و رفتار دیگران نسبت به با خودتان هستید.
وقتی دندان های شیری کودک می افتد اطرافیان معمولاً قیافه اش را مسخره می کنند. این چنین است که خاطره بدرفتاری، تمسخر و جدی نگرفته شدن به خاطر افتادن دندان در ژرفای ناخودآگاه ما رخنه می کند. بنابراین اضطرابی که به خاطر افتادن دندان در خواب پیدا می کنید میتواند نمادی از نگرانی هایتان درباره ارزشی که به خود می دهید، تصویری که از خود دارید، و برخورد دیگران با شما باشد.
اگر دقت کرده باشید این خواب معمولاً همزمان است با یک موقعیت اخیر در زندگی که طی آن احساس کرده اید کسی شما را جدی نمی گیرد یا با شما برخورد تمسخرآلود و تبعیض آمیز دارد.